“bâki kalan bu kubbede bir hoş sadâ imiş”

“bâki kalan bu kubbede bir hoş sadâ imiş”
Antikalar

7 Ağustos 2009 Cuma

Posted by PicasaAntakya yöresinden tanıdığım sonradan dost olduğum bir arkadaşım bir hasta olduğum zamanda bana bakmaya geldiğinde '' abla incili yorganını örtelim '' dedi. Ben merakla ne diye baktım. O bana bizim yörede evlenince misafire, çocukları olunca lohusa yatağında ve hasta olunca örtmek için her kızın ceyizine incili yorgan dikilirmiş. O bana dedeki ''ben ceyizimde 2 kilo hakiki inci aldım kendim dikdim yorganıma, tabiki o zaman çok kıymetli olan hakiki inciler şimdi her yerde ama bilmiyorum devam ediyormu incili yorgan yapımı ceyizlere.....
Biz de atlas yorgan denirdi. İpek setenden üstüne de çok güzel desenler yapıyordu yorgancılar. Ama o onun yöresinde incili olması gerektiğini ısrarla vurguluyordu. Ben incili yorganı gördüm sizlerle de paylaşmak istedim.

Hiç yorum yok: